Το “Θερινό Μαντείο” του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

Στην οργάνωση του «Θερινού Μαντείου» 2021 προχωράει το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων έπειτα από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, συνεργαζόμενο με τη θεατρολόγο – σκηνοθέτη Τζωρτζίνα Κακουδάκη ως καλλιτεχνική Υπεύθυνη του προγράμματος.

Μετά από την επιτυχημένη του λειτουργία (2018-19), το  Θερινό Μαντείο του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων ξεκινά μια νέα περίοδο λειτουργίας του.

To Θερινό Μαντείο, με φετινό τίτλο «Ιερά Οικ(ε)ία», έχει στόχο την προετοιμασία των νέων ηθοποιών στο αρχαίο δράμα,  μέσα στο φυσικό περιβάλλον της ανοιχτής σκηνής του αρχαίου θεάτρου, αλλά και μέσα  από την επαφή τους με την πλούσια πολιτιστική παράδοση της Ηπείρου.  Παράλληλα, το Θερινό Μαντείο θα προσεγγίσει τους πολίτες και τους νέους της περιοχής, προσφέροντας εμπειρίες θεάτρου, που συνδέονται με την κοινωνική και πολιτική σημασία του αρχαίου δράματος στην σημερινή πραγματικότητα.

ΣΚΕΠΤΙΚΟ: Η εμπειρία των σπουδαστών των δραματικών σχολών  εξαντλείται ( και) στην χώρα μας σε κλειστές αίθουσες, μέσα στο αστικό τοπίο. Οι σπουδαστές, μέσα από το πρόγραμμα του Θερινού Μαντείου, θα έχουν την δυνατότητα να εργαστούν εντατικά και ομαδικά, σε συνθήκες που σχετίζονται με την εμπειρία του ανοιχτού χώρου, τη σχέση της κίνησης, της μουσικής και της υποκριτικής, μέσα στο «μέγεθος» του αρχαίου θεατρικού οικήματος.  Η επαφή με τα αρχαία κείμενα, μέσα σε αρχαιολογικούς και ανοιχτούς χώρους, δημιουργούν νέες συνδέσεις για το περιεχόμενο των κειμένων και για την διάστασή τους ως μια πράξη «ισότιμης απεύθυνσης», ως μια πράξη ενεργητικής δημοκρατίας. Η πλούσια παράδοση της πολυφωνικής μουσικής,  ως «νήμα» που συνδέει την αρχαιότητα με την σημερινή εμπειρία, το ανοιχτό τοπίο που δημιουργεί μια «φυσική» σχέση με το σώμα και η συμπυκνωμένη αίσθηση της ιστορίας του τόπου, που εμπνέει και σηματοδοτεί τις σκέψεις του παρελθόντος ως αρχετυπικά νοήματα, κάνουν την Ήπειρο, τα Γιάννενα και την Δωδώνη ιδανικό προορισμό για την αναζήτηση του Αρχαίου δράματος ως παραστατικού γεγονότος και ως αφορμή για σύγχρονες δραματουργίες.

Το φετινό θέμα «Ιερά Οικ(ε)ία», που εμπνέεται από την αρχαιολογική σήμανση της Δωδώνης (αναφορά στο Ναό του Δία), έχει στόχο να αναπτύξει ποικιλόμορφα, τόσο μέσα από εργαστήρια,, διαλέξεις, συναντήσεις με τους τοπικούς καλλιτέχνες και περιηγήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου, την έννοια του ιερού/ του τελετουργικού του αρχαίου δράματος και την αίσθηση του οικείου, ως προς το περιεχόμενο των θεατρικών κειμένων αλλά και στη σχέση τους με το παρόν.

Στις εργασίες του Θερινού Μαντείου συμπεριλαμβάνονται και δράσεις, εργαστήρια και ανοιχτές διαλέξεις που απευθύνονται στους πολίτες, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά και εφήβους της περιοχής με στόχο την ανάδειξη του αρχαίου δράματος ως υλικό για την αισθητική και πολιτειακή καλλιέργεια του ‘κοινού’, με στόχο την «εκπαίδευση του κοινού στο αρχαίο δράμα».

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτις, δραματουργός. Σύμβουλος/ υπεύθυνη  εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και καλλιτεχνική υπεύθυνη του «es and inside Secondary Schools) ool for young actors “Λυκείου Επιδαύρου», διεθνές σχολείο ηθοποιών για την μελέτη στο αρχαίο δράμα.(2016-2019). Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου και εκπαιδευτικών δράσεων του Εθνικού Θεάτρου και καλλιτεχνικός συνεργάτης στην «Θερινή Ακαδημία του Εθνικού θεάτρου»(1997- 2004). Καλλιτεχνική υπεύθυνη σε φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα (Στούντιο Ιλίσια, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Θέατρο Χώρα κτλ).

Έχει διδάξει  «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και Ναυπλίου, και σε τμήματα  Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών και Βόλου. Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού, σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002-2012) και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση). Διδάσκει Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στις δραματικές σχολές Πράξη Επτά και Τεχνών 100. Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ, 2007 και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης», εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική / Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015).

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους και εφήβους από το 2009 με παραστάσεις όπως Μετά τον Αφρό  (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Φρανκ Βέντεκιντ X-Press Spring, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη, Αριστοφάνη Νεφέλες, Ευριπίδη Ελένη  (στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης). Περιπατητικές παραστάσεις όπως Δημόσιο Σήμα/ Επιτάφιος του Περικλή (Liverpool Institute of Performing Arts ), ‘Ιχνη- η αναζήτηση του Πυθαγόρα (Swharz Foundation, Σάμος), Καθ’ οδών (ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας), καθώς και τον θεατρικό Περίπατο «Μια βόλτα στο πάρκο», σε συνεργασία με σειρά καλλιτεχνών στο ΚΠΙΣΝ. , Sophokles Antigone, Aristophanes The clouds 15, Sophokles Antigone, Aristophanes The clouds 15Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πλήθος παραστάσεων από το 1994 θεάτρου και χορού με τελευταίες συνεργασίες με τους Αερίτες (Ελλάδα/Πολ-ήττες),  SineQuaNon dance co. (France/ Οur Desires make disorder), Siamese Twins dance co. (Belgium/ Lamenta), σε παραστάσεις που εμπνέονται από τα θέματα του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, ως καλλιτεχνική εξέλιξη της έρευνας για το Αρχαίο Δράμα που διενεργήθηκε στο «Λύκειο Επιδαύρου».

Μέγεθος γραμμάτων
Αντίθεση

Στον ιστότοπό μας χρησιμοποιούμε cookies για να σας εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Περισσότερα...