Η παράσταση του λογοτεχνικού αριστουργήματος του Δ. Σολωμού «Η Γυναίκα της Ζάκυνθος» σε σκηνοθεσία Γιώργου Μπακόλα επιστρέφει για τρεις μόνο παραστάσεις στο Καμπέρειο Θέατρο στις 19-20 και 21 Νοεμβρίου στις 21.15
Η «Γυναίκα της Ζάκυνθος» αρχίζει να γράφεται στη Ζάκυνθο στο διάστημα της δεύτερης πολιορκίας του Μεσολογγίου (1825-1826), συμπυκνώνοντας και αναμορφώνοντας γεγονότα της περιόδου αυτής. Είναι η αφήγηση ενός υποθετικού Διονυσίου Ιερομονάχου εγκάτοικου στο ξωκλήσι του Αγίου Λύπιου (Αλύπιου) στη Ζάκυνθο.
Ο αφηγητής, μιλώντας σε πρώτο πρόσωπο, είναι παρών ή αόρατα παρών σε όλη την έκταση της αφήγησης, ενώ ορισμένα τμήματα αποτελούν οράματά του με την έννοια μεταφοράς σε άλλο τόπο ή χρόνο. Το θέμα είναι μια Γυναίκα στην πόλη της Ζακύνθου, η ασκήμια και η κακία της, η σκληρή συμπεριφορά της απέναντι στις Μεσολογγίτισσες που είχαν καταφύγει στη Ζάκυνθο, το απροκάλυπτο μίσος της εναντίον της επαναστατημένης Ελλάδας και η μελλοντική τιμωρία της Γυναίκας αυτής.
Ο Διονύσιος Σολωμός, με μια πέννα βουτηγμένη στο διανοητικό και ψυχικό πυρετό του, με μια γλώσσα απαράμιλλου κάλλους, με στοιχεία βιβλικά, αλλά και από τη δημώδη παράδοση και τον λαϊκό προφορικό λόγο της Ζακύνθου, με συγκλονιστικές περιγραφές και εικόνες, μας παρασύρει σε μια κατάδυση στην άβυσσο της ανθρώπινης ύπαρξης.
Οι συντελεστές
Σκηνοθεσία – πρωτότυπη μουσική Γιώργος Μπακόλας. Φωτισμοί Γιάννης Βαλεράς. Φωτογραφίες – γραφιστικά Αντώνης Χρήστου. Μουσικός επί σκηνής Βαγγέλης Πεπόνης. Δν/ση παραγωγής: Χρήστος Χρήστου. Ερμηνεύει η Όλγα Παππά.
***
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 12 ευρώ. Άνεργοι, ΑΜΕΑ, Φοιτητές, Άνω των 65: 10 ευρώ. Ατέλεια: 5 ευρώ. / Προπώληση: 10 ευρώ.
Τίτλος: Εφηβεία σε κουτιά
Τέσσερα κορίτσια στην εφηβεία.
Τέσσερις κόσμοι κλεισμένοι σε κουτιά.
Κουτιά γεμάτα προκαταλήψεις, πρότυπα, στερεότυπα. Η προσπάθεια απεγκλωβισμού, καθημερινή. Η προσπάθεια της εξέλιξης, αέναη.
Σκηνοθεσία: Πέτρος Χριστακόπουλος – Μίνα Παππά
Παίζουν κορίτσια του Οργανισμού Ειδικής Μέριμνας και Προστασίας Μητέρας και Παιδιού «Η Κιβωτός του Κόσμου» .
Η performance αποτελεί μια αφήγηση του μύθου Λα Λόμπα
εμπνευσμένη από το βιβλίο : “ Γυναίκες που τρέχουν με τους
λύκους”, της Clarissa Pinkola Estes ,με την χρήση ακροβατικού
πανιού.
Πρόκειται για την διαδρομή της γυναίκας προς την δυνατή και
ελεύθερη φύση της , η οποία τελεί “ υπό εξαφάνιση “. Η φύση
αυτή μολονότι μπορεί να ταυτιστεί με την μητέρα , την κόρη , την
βασίλισσα ,το εσωτερικό παιδί , την αμαζόνα κλπ, δεν ταυτίζεται
με τίποτα από όλα αυτά γιατί δεν είναι τίποτα από όλα αυτά ,είναι
αυτή που είναι.
Ηλέκτρα Καρτάνου
ομάδα Κράμα
Στα πρόθυρα της παράκρουσης, μόνιμα φοβισμένη, ανησυχεί για κάθε ήχο που
πλησιάζει.
Φοβάμαι να ζήσω όχι να πεθάνω… είπε.
Λυπάμαι, λυπάμαι πολύ. Στα χαλάσματα βρίσκω ηρεμία , στις σκόνες και στις σπασμένες πέτρες θα μείνω. Τίποτα να μη θυμίζει τη δική σου Πόλι. –
Η Πόλις αρχικά σημαίνει φρούριο. Μέσα σ ́ αυτό οι πολίτες θα έπρεπε να είναι προστατευμένοι και κάτω απ ́ αυτό τον «πέπλο προστασίας», να παράγουν πολιτισμό…
Θα δοκιμάσουμε να συστηθούμε, θεατές και συντελεστές. Μια γυναίκα, ξεχωριστή, έρχεται να μας συναντήσει, να μας συστηθεί και να μας μιλήσει για την πορεία της. Δεν συμβιβάστηκε. Δεν είχε ποτέ αλυσίδες. Κάνει την δική της επανάσταση.
«Ο ουρανός κατακόκκινος» ένας αντισυμβατικός μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Αθηνάς Τσικνιά και ερμηνεία της Ελένης Καμποσιώρη.
Η Επιστήμη, γυναίκα ενός αλκοολικού και μητέρα τεσσάρων παιδιών, δουλεύει εργάτρια σε εργοστάσιο, στην Κέρκυρα των αρχών του 20ού αιώνα. Η μεγάλη της κόρη της Ρήνη ξελογιάζεται από τον Ανδρέα, γόνο ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας του νησιού, ο οποίος προσβλέπει όμως – με ιδιοτέλεια – κυρίως στη μικρή της προίκα. Ο άντρας απαγάγει την κοπέλα, με τη θέλησή της, την αφήνει έγκυο, αλλά τελικά διαφωνεί με τη μητέρα για την προίκα. Η κοπέλα επαναστατεί, αρνείται να τον παντρευτεί, όταν διαπιστώνει πως είναι ένας ποταπός συμφεροντολόγος, και συγκρούεται και με εκείνον αλλά και με τη μητέρα της, αποφασίζοντας να εργαστεί και να μεγαλώσει μόνη της το παιδί που περιμένει.
Μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη τη νουβέλα «Η τιμή και το χρήμα» του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, η Τώνια Μαρκετάκη, στη δεύτερη ταινία της καταγράφει την καταπίεση μιας γυναίκας στις αρχές του αιώνα, ενός πλάσματος που από τις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες μεταμορφώνεται σ’ ένα άβουλο αντικείμενο προς αγορά. Η εικόνα της Ρήνης, της ανύπαντρης μητέρας που έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την ανδρική όσο και τη μητρική εξουσία στην ελληνική επαρχία, εκπροσωπεί την εικόνα της γυναίκας που διεκδικεί την ακεραιότητα της ύπαρξής της και την αυτοεκτίμησή της σε μια προσπάθεια αυτοκαθορισμού της ίδιας της ταυτότητάς της. Πρόκειται για ένα δράμα εποχής, με έντονα στοιχεία κοινωνικής κριτικής κυρίως σε σχέση με την τάξη και το φύλο. Η Μαρκετάκη, μένοντας πιστή στο κείμενο του συγγραφέα, αποτύπωσε έξοχα την κοινωνία της εποχής, τις αντιθέσεις των τάξεων, το πολιτικό κλίμα, και ταυτόχρονα παρουσίασε μια ομάδα πειστικότατων χαρακτήρων, χάρη και στις θαυμάσιες ερμηνείες των ηθοποιών. Εξαιρετική τόσο η μουσική (Ελένη Καραΐνδρου) όσο και το τραγούδι της ταινίας (Δήμητρα Γαλάνη) που έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Σκηνοθεσία: Τώνια Μαρκετάκη
Σενάριο: Τώνια Μαρκετάκη (από το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη «Η τιμή και το χρήμα»)
Ηθοποιοί: Τούλα Σταθοπούλου, Άννυ Λούλου, Στρατής Τσοπανέλλης, Σπύρος Αντίοχος, Άκης Κωνσταντής, Γιώργος Αγιοβλασσίτης, Κώστας Αρζόγλου(αφηγητής)
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου
Φωτογραφία: Σταύρος Χασάπης
Μοντάζ: Γιώργος Κόρρας.
Σκηνικά–Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Πρώτη προβολή: 1984
Διάρκεια: 110 min
Βραβεία: Κρατικό βραβείο καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου, φωτογραφίας, κοστουμιών, μουσικής και μακιγιάζ και τη Χρυσή Ελιά στο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου 1984.
Ο πολέμος δεν κλέβει μόνο το παρόν μας , μα, σβήνει και το παρελθόν μας . Κι έτσι αρπάζει το μέλλον μας .
Βασόρα, Ιράκ, 2003 . Οι μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του Ιράκ , έχουν βομβαρδιστεί , σαν να ήταν στρατιωτικοί στόχοι .
Λίγο μετά το τέλος της πρώτης φάσης της εισβολής των Αμερικανικoύ στρατού, ένα κορίτσι γυρνά στους έρημους δρόμους , ψάχνωντας κάτι που να της θυμίζει την παλιά της ζωή . Στην περιπλάνησή της , θα γνωρίσει την Αλία Μοχάμεντ Μπέικερ, την βιβλιοθηκάριο της Βασόρας. Κι εκείνη ψάχνει . Ψάχνει βιβλία που μπορεί να σώθηκαν από το βομβαρδισμό της βιβλιοθήκης.
Η συνάντηση αυτή γίνεται αφορμή για την εξιστόρηση της συγκλονιστικής ιστορίας μιας γενναίας γυναίκας, που τόλμησε κόντρα στις πιθανότητες και τα στερεότυπα ,να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και με τη βοήθεια φίλων και γνωστών να καταφέρει να διασώσει από βέβαιη καταστροφή 30.000 τόμους ιστορίας, επιστήμης, λογοτεχνίας, ποίησης, φιλοσοφίας , από την Βιβλιοθήκη της Βασόρας .
Η αλήθεια ορμητική και δυνατή ντύνεται με παραμύθι ,κουκλοθέατρο, μουσική και τραγούδι , σε αυτόν τον μαγικό τόπο «τα παραμυθαλήθεια» , όπου το απίστευτο γίνεται η πιο αλήθινη μας ιστορία .
Μία παράσταση που μας μιλά με ποιητική διάθεση , για το θάρρος των ανθρώπων – που υπερασπίζονται την μνήμη , ψάχνουν την ιστορία , προστατεύουν τον πολιτισμό , διαφυλλάσουν το δίκαιο , ακόμα κι αν είναι λίγοι , ακόμα κι αν είναι μόνοι .
Μια παράσταση θρεπτικού κουκλοθεάτρου, βασισμένη στην αληθινή ιστορία της Αλία Μοχαμεντ Μπέηκερ , της γυναίκας που μας έμαθε την δύναμη που φωλιάζει σε κάθε βιβλιοθήκη .
–
Συντελεστές: Μανάση Μαρία, Αρχοντούλα Μήτσιου , Στέλλα Σακελλαρίου .
–Σενάριο, έρευνα Μανάση Μαρία, Αρχοντούλα Μήτσιου , Στέλλα Σακελλαρίου .
Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.
Κείμενο : Μανάση Μαρία
Μουσική Σύνθεση και τραγούδια : Μαρία Μανάση
–Σκηνοθεσία: Μανάση Μαρία
–Κατασκευές : Μαρμίτα
Εμψύχωση : Aρχοντούλα Μήτσιου , Στέλλα Σακελλαρίου
Κιθάρα , γιουκαλίλι , ήχοι , φωνητικά : Mανάση Μαρία
Φωτογραφία/ Video: Mανάση Μαρία
Διάρκεια παράστασης: 40-45 λεπτά
Την Αλίκη την μικραίνει ο φόβος
Στη Χώρα των Θαυμάτων, την Αλίκη την μικραίνει ένα φίλτρο.
Στην πραγματικότητα, την μικραίνει ο φόβος.
Ένα κορίτσι που ήθελε απλά να χορέψει,
μία γυναίκα που γυρνούσε σπίτι της,
μία μητέρα μόνη,
δεν έδωσε το δικαίωμα σε κανέναν ̇ κι όμως το πήραν μόνοι τους.
performance με ηθοποιό και live electronics.
Συντελεστές:
Εύα Γεωργούλη
Ηρώ Σκανδάλη
Στέλιος Τ. Ιγνατιάδης
Ευρυσθένης Παναγιωτίδης
Λαμπρινή Καρασταμάτη
Σόφι Παύλου
Δήμητρα Παύλου
Μια performance σύγχρονου χορού στιγμιαίας σύνθεσης, η οποία διερευνά την ισότητα και την ελευθερία που παράγουν δύο γυναίκες-
ερμηνεύτριες, μέσω της κινητικής γλώσσας του αυτοσχεδιασμού .
Σε παρόντα χρόνο, δύο ‘ζωντανά’ γυναικεία σώματα συνδιαλέγονται με
τον εγκαταλελειμμένο χώρο του Παλιού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
διερευνώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διέπουμ τη γυναικεία
φύση και καθιστούν τη σύγχρονη γυναίκα ενεργό υποκείμενο στο
κοινωνικοπολιτικό πεδίο δράσης της.
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 15’
Συντελεστές
Ιδέα/ Χορογραφία: Eλεονώρα Ηλία
Ερμηνεία/ Συνδημιουργία: Μυρτώ Τασιούλα, Γωγώ Τασιούλα
Βοηθός Χορογράφου: Άννα Παπανικολάου
Βίντεο/ φωτογράφιση: Κωστής Εμμανουηλίδης
Παραγωγή: Α Priori Dance Co.
Μία αφηγήτρια ταινιών στη Χιλή τη δεκαετία του 1960. Μία νεαρή φτωχή κοπέλα βγάζει τα προς το ζην με την αφήγηση ταινιών. Συγχωριανοί και συγχωριανές πληρώνουν εισιτήριο για να τη δουν. Στη συγκεκριμένη δράση εστιάζουμε στη σχέση μάνας κόρης και στη θέση της γυναίκας μέσα σ’ ένα αυστηρά πατριαρχική επαρχία, χαμηλού οικονομικού και βιοτικού επιπέδου. Εικόνες που σχολιάζουν τους ρόλους του φύλου, όπως επιβάλλονται από μια κοινωνία, που παίρνει το ρόλο του τιμωρού σε οποιαδήποτε απόκλιση.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σύλληψη & σκηνοθετική επιμέλεια: Γιολάντα Καπέρδα
Δραματουργία: Κωνσταντίνα Μούρτου
Performing: Μυρτώ Τασιούλα, Κατερίνα Βασιλείου, Γιολάντα Καπέρδα
Χορογραφία: Μυρτώ Τασιούλα
Φωτογραφία – video: Κωστής Εμμανουηλίδης
Η ιστορία της Μάλαλα Γιουσαφζάι ζωντανεύει μέσα από το κουκλοθέατρο. Η παράσταση εστιάζει στον τρόπο ζωής της Μάλαλα όταν απαγορεύτηκε από τους Ταλιμπάν η πρόσβαση των κοριτσιών στο σχολείο και στις προσπάθειες που έκανε να ακουστεί η φωνή της σε όλο τον κόσμο.
Μετά την ολοκλήρωση του κουκλοθέατρου, ακολουθεί το Εκπαιδευτικό Δράμα όπου η ιστορία της Μάλαλα μεταφέρεται στην σκηνή από τα ίδια τα παιδιά.
Το εργαστήρι ολοκληρώνεται με ένα ομαδικό εικαστικό έργο.
Και ποιος δεν γνωρίζει την ιστορία της πεντάμορφης Χιονάτης της κατατρεγμένης από την κακιά μητριά, που σώθηκε πρώτα από τους επτά νάνους κι έπειτα από τον καλό κι ευγενικό πρίγκιπα;
Όλοι γνωρίζουμε την κλασική ιστορία αλλά δεν έχουμε ακούσει την ίδια την κοπέλα να μιλάει.
Τώρα, οι έφηβοι της ομάδας Α.Ν. δίνουν φωνή στη Χιονάτη για να αμφισβητήσει, να ανατρέψει, να ονειρευτεί!
ΤΙΤΛΟΣ Οι μύγες
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Έλενα Ζερβού
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Γιάννα Κούλα
ΜΟΥΣΙΚΗ Παναγιώτης Μίτσης
ΕΡΜΗΝΕΙΑ Το έργο θα ερμηνεύσει η ομάδα εφήβων (16-18 ετών) του
Αφηγηματικού Νου
Ηλέκτρα Ζώη
Μυρτώ Παπακώστα
Χρυσάνθη Μπουσβάρου
Μυρτώ Κατσαρού
Μυρτώ Σαββαντίδου
Παναγιώτης Μπάρκας
‘Ακης Καραμήτρος
Κωστής Καρμίρης
Στέφανος Παπαγεωργίου
Μία χορογραφική σύνθεση που, με αφετηρία το ποίημα ¨Σημείο Αναγνωρίσεως¨ της Κικής Δημουλά, αφηγείται την πορεία της αιχμάλωτης γυναίκας προς την ελευθερία και την ισότητα.
Μέσα από διαδρομές άλλοτε φωτεινές, άλλοτε δύσβατες και αγχώδεις, η θηλυκή φύση κατακτά αλλά και χάνει διαρκώς την ελευθερία της, στον αέναο αγώνα της ζωής.
Το εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής Altostratus και ο σκηνοθέτης Νίκος Σφαιρόπουλος διοργανώνουν μια διήμερη καλλιτεχνική δράση η οποία συνθέτει τη γραφή και τη θεατρική παράσταση.
Με την καθοδήγηση της Κικής Σαραντέα (ΜΠΣ Δημιουργική Γραφή – Εκπαίδευση) οι συμμετέχοντες, αξιοποιώντας στοιχεία της τεχνικής της γραφής και με σεβασμό στο απεριόριστο της δημιουργίας, θα αποτυπώσουν είτε με τη μορφή μονολόγου
είτε διαλόγου, ένα κείμενο βασισμένο στο τρίπτυχο «Γυναίκα – Ελευθερία – Ισότητα».
Έπειτα, με την καθοδήγηση του κ. Νίκου Σφαιρόπουλου και αφού προηγηθεί ένα θεατρικό ζέσταμα, θα αποπειραθούν να δραματοποιήσουν σε παραστατική μορφή τα παραγόμενα κείμενα τους.
Πρόκειται για έναν “διάλογο επί σκηνής” εφήβων-μαθητών με λογοτεχνικά κείμενα , που έχουν ηρωίδες γυναίκες. Διαβάζοντας οι έφηβοι μαθαίνουν να ακούν. Να ακούν, κυρίως, τη φωνή του άλλου φύλου, σε μια ηλικία πολύ κρίσιμη για να αποφασίσουν πώς θα διαμορφώσουν τη σχέση τους με κείνο: πόση κατανόηση, αγάπη, σεβασμό θα δείξουν.
Το “παζλ” συμπληρώνουν με απαγγελία μαθήτριες.
Παπάζογλου 5, Ιωάννινα
45444 (Αρχοντικό Πυρσινέλλα)
Στον ιστότοπό μας χρησιμοποιούμε cookies για να σας εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Περισσότερα...