Υποκριτική – Γιάννης Κοντός
Ξύπνα, κι εσύ ξύπνα αυτήν, κι εγώ εσένα*
Σε αυτό το εργαστήρι θα αναζητήσουμε το ρόλο του ομαδικού στοιχείου στο αρχαίο δράμα. Με την μέθοδο των Viewpoints θα δημιουργήσουμε ένα ανσάμπλ με οδηγό τον Χορό της αρχαίας τραγωδίας. Ένα σύνολο ατόμων που συνδιαμορφώνεται, συνεργάζεται, συνυπάρχει. Μια διαδρομή απ’ το εγώ στο εσύ κι απ’ το εσύ στο εμείς.
*Ευμενίδες, Αισχύλου, μετ. Δημήτρης Δημητριάδης

Κίνηση – Ελεονώρα Ηλία
H κίνηση πηδάλιο και το σώμα σκάφος
Στο Ταξίδι στα Ανοιχτά του Αρχαίου Δράματος, η κίνηση γίνεται πηδάλιο και το σώμα σκάφος που μας οδηγεί σε άγνωστα νερά της θεατρικής πράξης. Με αφετηρία τις αισθήσεις και την επαφή, οι συμμετέχοντες καλούνται να ανακαλύψουν νέες σχέσεις με τον εαυτό τους, τον άλλον και τον χώρο, δημιουργώντας πρωτόλειο κινητικό υλικό που θυμίζει την πρώτη αναπνοή ενός μύθου. Μέσα από αυτοσχεδιαστικές οδηγίες και σωματικές πρακτικές, το σώμα ανταποκρίνεται με φαντασία στις ποιότητες του ρυθμού, στις δυναμικές του χρόνου και στις εικόνες του χώρου, συνθέτοντας ζωντανές σκηνές και εικόνες. Έτσι, η σωματική έρευνα μετατρέπεται σε ένα δημιουργικό ταξίδι, όπου οι ρίζες του αρχαίου δράματος συναντούν τη σύγχρονη σωματική εμπειρία.

Ρυθμολογία και βιωματική αγωγή του ρυθμού – Σαμουήλ Χάσμε
Ο ρυθμός είναι σώμα
Ο ρυθμός είναι σώμα και το σώμα είναι ρυθμός. Είναι η ανάσα, ο παλμός, ο βηματισμός∙ η ιδιοσυγκρασιακή σφραγίδα με την οποία ο καθένας μας κινείται μέσα στον κόσμο.
Το εργαστήριο αποτελεί έναν τόπο συνάντησης της τυπικής, γνωστικής κατανόησης του ρυθμού –μέσα από τη δυτική μουσική παιδεία– με τη βιωματική, άλεκτη πτυχή του: εκείνη που υπάρχει αδιάκοπα σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας, πέρα από τη γλώσσα και τις έννοιες.
Η ζωοποιητική σχέση του παλμού με το σώμα μάς καλεί να ανακαλύψουμε τον ρυθμό όχι μόνο ως μουσική γνώση αλλά και ως εσωτερική εμπειρία.
Στο αρχαίο δράμα –όπου λόγος, μουσική και κίνηση ήταν άρρηκτα δεμένα– ο ρυθμός διαπερνά το χορικό τραγούδι, τη μέτρηση του βηματισμού, τη ροή του λόγου και την τελετουργική πράξη. Αντίστοιχα, στα εργαστήρια αναζητούμε εκείνη τη ρυθμική ενότητα που ενώνει τον άνθρωπο με την τέχνη και την κοινότητα.

Μουσικοί Παραδοσιακοί Δρόμοι – Ρηνιώ Κυριαζή
Και τα τραγούδια λόγια είναι*
Μέσα από παραδοσιακούς μουσικούς δρόμους θα αναζητήσουμε τα νήματα που μας συνδέουν με τα λόγια του αρχαίου δράματος. Θα διανύσουμε τις εποχές, μέχρι τη μουσική της σύγχρονης γλώσσας, αναζητώντας συγκλίσεις και αποκλίσεις σε ένα ταξίδι μουσικής έκφρασης του λόγου, ζωντανό στις διαλέκτους και στις αυθεντικές εκφράσεις μας.
*από παραδοσιακό τραγούδι

Παραδοσιακοί χορευτικοί δρόμοι – Αλέξανδρος Λάκκας
Στου Κύκλου τα γυρίσματα, στης Ξενιτιάς το δράμα
Ο παραδοσιακός χορός και το αρχαίο δράμα συναντιούνται ως κοινές εκφράσεις μνήμης και συναισθήματος. Από το χοροστάσι του χωριού ως το κοίλο της αρχαίας σκηνής, ο χορός υπήρξε πάντοτε μια γέφυρα, μια συλλογική ανάσα που μετατρέπει τον ρυθμό σε μνήμη και την κίνηση σε λόγο.
Ο χορός, ως μορφή παραστατικής τέχνης αφηγείται τον πόνο, την ελπίδα, την αντοχή και την κοινή μνήμη της κοινότητας. Στα βήματα, στους αυτοσχεδιασμούς και τις τελετουργίες, αντηχούν η φωνή της ξενιτιάς και του θρήνου, ο καημός της απομάκρυνσης και η προσμονή της επιστροφής, όπως και στην αρχαία τραγωδία ο Ορέστης περιπλανιέται κυνηγημένος, η Ιφιγένεια αναγκάζεται να ζήσει μακριά από την πατρίδα και η Αντιγόνη υψώνει τη φωνή της ενάντια στον νόμο.
Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου καλούνται να μπουν στον κύκλο για να γίνουν οι ίδιοι φορείς μιας ζωντανής ιστορίας που συνεχίζεται και εξελίσσεται, δίνοντας φωνή στους ήρωες και φωτίζοντας την παράδοση ως πολιτισμική επιτέλεση.

Για να κάνετε εγγραφή στα Εργαστήρια Ενηλίκων συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα στοιχείων πατώντας εδώ.